www.elearning-forum.ro/iac

 

Universitatea din Bucuresti - Departamentul pentru Formarea Profesorilor
INSTRUIRE ASISTATA DE CALCULATOR

Anul III, semestrul I (1C+1S)

 

Prezentarea cursului de IAC

Avizier virtual (padlet)

Resurse / lecturi

(Unitatea 1) Contextul introducerii noilor tehnologii în educația secolului XXI (pdf)
 
(Unitatea 2) Impactul noilor tehnologii în educație (pdf)
 
(Unitatea 3) Realizarea suportului vizual pentru prezentari (pps)
 
(Unitatea 4) Aplicatii online. Exemple (într-o pagină Symbaloo)
 
(Unitatea 5) Software educational. Lectii in format electronic, create prin programul SEI. Manuale digitale.
 
(Unitatea 6) Platforme pentru proiecte educationale colaborative. Exemplu: eTwinning.
 
(Unitatea 7) Platforme pentru dezvoltarea profesionala continua a cadrelor didactice. (Exemplu: iTeach.) Cursuri online. MOOCs.
 
(Unitatea 8)
Serious games. Exemplu: Darfur Is Dying
Videos (YouTube, TeacherTube). Interactive videos. Exemplu: Lifesaver. Interactive CPR
 

Teme pentru evaluare

[NOTARE: Fiecărei teme îi sunt alocate 3 puncte; pentru teme deosebite, se pot obtine 4 puncte. Prezente: maxim 2 puncte. Din oficiu: 2 puncte.]

(Tema 1) Creati un suport vizual (utilizand Prezi - prezi.com - sau Powerpoint sau orice alt intrument) pentru o prezentare de 20 minute a unei teme, la alegere, din Pedagogie sau Psihologia educatiei (discipline studiate in cadrul modulului pedagogic) sau in domeniul de specializare (o tema pe care o puteti prezenta elevilor - de ex., "Tabelul periodic, dintr-o altă perspectivă"/ Chimie sau "Poezia franceză în secolul XXI"/ Literatură universală sau ”Stările modificate de constiinta”/ Psihologie).
Daca realizati prezentarea utilizand Prezi, la final apasati butonul Share (sau Invite, apoi Share) copiati linkul si trimiteti-l pe email.
Exemple si contraexemple (linkuri la suporturi Prezi, într-o pagină Symbaloo)
 
(Tema 2) Creați o sarcină de lucru pentru elevi, la disciplina dvs. (pe care o puteti preda), pentru rezolvarea căreia aceștia să utilizeze noile tehnologii.
Descrieți pe scurt modul în care vă așteptați ca elevii să rezolve sarcina de lucru.
Includeti si obiectivele operationale pentru aceasta activitate a elevilor, eventual, utilizand programa scolara pentru disciplina aleasa si pentru nivelul de invatamant corespunzator.
Tema se poate trimite pe email, pe adresa olimpius.istrate@g.unibuc.ro .

Formularea obiectivelor operationale. Verbe.

Situație I.A.C.

Facultatea de Administratie si Afaceri (actualizată la 24.11.2016)
Facultatea de Biologie (actualizată la 1.12.2016)
Facultatea de Chimie (actualizată la 24.11.2016)
Facultatea de Drept
Facultatea de Filosofie (actualizată la 1.12.2016) Următoarele întâlniri la Filosofie: 9 decembrie si 13 ianuarie, în intervalul 8.15-10.00, în sala C-tin Noica.
Facultatea de Geografie (actualizată la 1.12.2016)
Facultatea de Istorie
Facultatea de Jurnalism
Facultatea de Psihologie (actualizată la 1.12.2016) Următoarele întâlniri la Psihologie: Seria 1: 15 dec**, 12 ian***. Seria 2: 24 nov*, 8 dec**, 19 ian***. În intervalul 12-14, în sala Info 1. Puteti participa la oricare dintre cele doua intalniri marcate cu * sau ** sau *** (cu seria 1 sau cu seria 2, dar nu cu ambele).
Facultatea de Sociologie
Facultatea de Stiinte politice (actualizată la 29.11.2016)
Facultatea de Teologie baptista (actualizată la 22.11.2016)
Facultatea de Teologie ortodoxă

Situație 2016 - note la disciplinele din cadrul modulului pedagogic

Facultatea de Administratie si Afaceri
Facultatea de Biologie
Facultatea de Chimie
Facultatea de Drept
Facultatea de Filosofie
Facultatea de Fizica
Facultatea de Geografie
Facultatea de Istorie
Facultatea de Matematica
Facultatea de Psihologie
Facultatea de Sociologie
Facultatea de Stiinte politice
Facultatea de Teologie baptistă
Facultatea de Teologie ortodoxă

Alte resurse

Ministerul Educatiei: Centralizator privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar
 
I. Neacsu (2014). Ghid metodologic pentru elaborarea lucrărilor de licentă si disertatie. Bucuresti: Universitatea din Bucuresti.