www.elearning-forum.ro/iac

 

Universitatea din Bucuresti - Departamentul pentru Formarea Profesorilor
INSTRUIRE ASISTATA DE CALCULATOR

Anul III, semestrul I (1C+1S)

 

Prezentarea cursului de IAC

Avizier virtual (padlet)

Resurse / lecturi

(Unitatea 1) Contextul introducerii noilor tehnologii în educația secolului XXI (pdf)
 
(Unitatea 2) Impactul noilor tehnologii în educație (pdf)
 
(Unitatea 3) Realizarea suportului vizual pentru prezentari (pps)
 
(Unitatea 4) Aplicatii online. Exemple (într-o pagină Symbaloo)
 
(Unitatea 5) Software educational. Lectii in format electronic, create prin programul SEI. Manuale digitale.
 
(Unitatea 6) Platforme pentru proiecte educationale colaborative. Exemplu: eTwinning.
 
(Unitatea 7) Platforme pentru dezvoltarea profesionala continua a cadrelor didactice. (Exemplu: iTeach.) Cursuri online. MOOCs.
 
(Unitatea 8)
Jocuri educationale. Exemple: Toporopa (geografie), diverse (istorie),
Serious games. Exemplu: Darfur Is Dying (educatie civica)
Interactive videos. Exemplu: Lifesaver. Interactive CPR (prim-ajutor)
Realitatea augmentată. Exemplu: Elements 4D (chimie)
Simulări, laboratoare virtuale. Exemple: HealthLine (anatomie), Mouse Party (psihologie, anatomie, dirigentie), Voltaic Cell (fizică)
 

Teme pentru evaluare

[NOTARE: Fiecărei teme îi sunt alocate 3 puncte; pentru teme deosebite, se pot obtine 4 puncte. Prezente: maxim 2 puncte. Din oficiu: 2 puncte.]

(Tema 1) Creati un suport vizual (utilizand Prezi - prezi.com - sau Powerpoint sau orice alt intrument) pentru o prezentare de 20 minute a unei teme, la alegere, din Pedagogie sau Psihologia educatiei (discipline studiate in cadrul modulului pedagogic) sau in domeniul de specializare (o tema pe care o puteti prezenta elevilor - de ex., "Tabelul periodic, dintr-o altă perspectivă"/ Chimie sau "Poezia franceză în secolul XXI"/ Literatură universală sau ”Stările modificate de constiinta”/ Psihologie).
Daca realizati prezentarea utilizand Prezi, la final apasati butonul Share (sau Invite, apoi Share) copiati linkul si trimiteti-l pe email.
Exemple si contraexemple (linkuri la suporturi Prezi, într-o pagină Symbaloo)
 
(Tema 2) Creați o sarcină de lucru pentru elevi, la disciplina dvs. (pe care o puteti preda), pentru rezolvarea căreia aceștia să utilizeze noile tehnologii.
Descrieți pe scurt modul în care vă așteptați ca elevii să rezolve sarcina de lucru.
Includeti si obiectivele operationale pentru aceasta activitate a elevilor, eventual, utilizand programa scolara pentru disciplina aleasa si pentru nivelul de invatamant corespunzator.
Tema se poate trimite pe email, pe adresa olimpius.istrate@g.unibuc.ro .

Exemple de aplicatii online care pot fi utilizate
Formularea obiectivelor operationale. Verbe.

Situație I.A.C.

Temele (inclusiv cele refăcute, pentru o notă mai mare) se pot trimite până pe 22 ianuarie.

Facultatea de Administratie si Afaceri (actualizată la 12.01.2017)
Facultatea de Biologie (actualizată la 12.01.2017)
Facultatea de Chimie (actualizată la 12.01.2017)
Facultatea de Drept
Facultatea de Filosofie (actualizată la 14.12.2016)
Facultatea de Geografie (actualizată la 12.01.2017)
Facultatea de Istorie
Facultatea de Jurnalism
Facultatea de Psihologie (actualizată la 12.01.2017)
Facultatea de Sociologie
Facultatea de Stiinte politice (actualizată la 12.01.2017)
Facultatea de Teologie baptista (actualizată la 05.01.2017)
Facultatea de Teologie ortodoxă

Situație 2016 - note la disciplinele din cadrul modulului pedagogic

Facultatea de Administratie si Afaceri
Facultatea de Biologie
Facultatea de Chimie
Facultatea de Drept
Facultatea de Filosofie
Facultatea de Fizica
Facultatea de Geografie
Facultatea de Istorie
Facultatea de Matematica
Facultatea de Psihologie
Facultatea de Sociologie
Facultatea de Stiinte politice
Facultatea de Teologie baptistă
Facultatea de Teologie ortodoxă

Alte resurse

Ministerul Educatiei: Centralizator privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar
 
I. Neacsu (2014). Ghid metodologic pentru elaborarea lucrărilor de licentă si disertatie. Bucuresti: Universitatea din Bucuresti.